استخراج ارز رمزنگاری شده چیست؟

استخراج ارز رمزنگاری شده چیست؟

cryptocurrency به معدن فرایندی که طی آن معاملات تایید شده و اضافه شده به یک است بلاکچین دفتر کل عمومی. روند تأیید این معاملات – که به عنوان “یافتن بلوک ” در برخی از اکوسیستم های ارزهای رمزپایه شناخته می شود – زمان بر و محاسبات زیاد است. در نتیجه ، افرادی که برای رسیدن به این هدف تلاش می کنند ، به دلیل تلاش خود پاداش می گیرند ، معمولاً با رمز ارز. 1

 

درک استخرهای استخراج ارز رمزنگاری شده

در حالی که جوایز استخراج معادن سودآور به نظر می رسد ، روند کار پیچیده ای است. به عنوان مثال ، در مورد بیت کوین ، روند استخراج به گونه ای تنظیم می شود که اگر ماینرهای بیشتری سعی در استخراج رمزهای ارز رمزنگاری شده موجود داشته باشند ، در نتیجه مقدار توان محاسباتی اختصاص داده شده به استخراج ، سطح دشواری استخراج افزایش می یابد. 2

به این احتمال اضافه کنید که صدها یا حتی هزاران دلار برای یک دستگاه استخراج معدن گران قیمت و تخصصی هزینه کنید و همچنین هزینه های مربوط به برق ، و افراد معدنکاری معمولاً استخراج ارز رمزنگاری شده را یک کار سودآور نمی دانند.

به همین دلایل ، استخرهای استخراج بر جهان استخراج ارزهای رمزپایه تسلط یافته اند. آنها به عنوان یک گروه از استخراج کنندگان عمل می کنند که منابع خود را از طریق شبکه ترکیب می کنند و به طور مشترک سعی در استخراج ارز دیجیتال با افزایش قدرت محاسباتی تجمعی دارند. استخر استخراج شانس بیشتری برای یافتن جایزه دارد ، هرچند که باید براساس شرایط از پیش تعیین شده بین اعضای استخر تقسیم شود.

در زیر ، معیارهای انتخابی را که یک ماینر قبل از انتخاب استخر استخراج باید در ذهن داشته باشد ، بررسی می کنیم.

 

1. سازگاری زیرساخت ها

با توجه به اینکه صدها دستگاه استخراج از قبل در بازار موجود است و هر روز دستگاه های پیشرفته جدیدی به فروشگاه ها وارد می شوند ، مهم است که بررسی کنید آیا دستگاه استخراج شما استفاده می کنید با نیازهای استخر سازگار است. به عنوان مثال ، Slushpool ، یکی از قدیمی ترین استخرهای استخراج ، به وضوح توصیه می کند که از CPU ، GPU یا ماینینگ مبتنی بر تلفن های هوشمند بیت کوین استفاده نکنید. 3

به همین ترتیب ، یک استخر ممکن است از استفاده از همه و همه بسته های نرم افزاری استخراج پشتیبانی نکند ، و یک استخراج کننده ممکن است به نرم افزار خاصی نیاز داشته باشد که با استخر سازگار باشد. همچنین ممکن است برخی از استخرها حداقل سرعت اتصال شبکه به سرور استخر را از ماینرها داشته باشند ، و این ممکن است نیاز به تأیید در برابر سرعت اینترنت موجود برای استخراج کننده داشته باشد. قبل از ارزیابی مزایا و معایب یک استخر ، جای بررسی دارد که آیا به هر حال ممکن است این موارد موجب عدم صلاحیت شما در شرکت در این زمینه شود.

 

2. مکانیسم تعیین تکلیف

استخرهای استخراج از روش های مختلفی برای تعیین کار به کارگران معدن استفاده می کنند. بگویید استخر A دارای استخراج کنندگان قوی تر و استخر B دارای استخراج کنندگان نسبتاً ضعیف تر است. یک الگوریتم استخر در حال اجرا روی سرور استخر باید به اندازه کافی کارآمد باشد که وظایف استخراج را به طور مساوی در آن زیر گروه ها توزیع کند.

یک روش معمول اختصاص دادن وظایف دشوارتر به استخر قوی تر A و نسبتاً کارهای ساده تر به استخر ضعیف تر B است ، که این امکان را برای یکنواختی در فرکانس ارتباطی متوسط ​​به استخراج کنندگان مختلفی که دارای ظرفیت های مختلف در شبکه هستند ، می دهد.

به عنوان مثال ، Slushpool از الگوریتمی با طراحی خاص به نام Vardiff (الگوریتم دشواری متغیر) استفاده می کند ، که وظایف دشوارتری را به ماینرهای منفرد قوی تر و کارهای کمتری را به ماینرهای ضعیف تر اختصاص می دهد ، در نتیجه فرکانس ارتباط نسبتاً یکنواخت را تسهیل می کند. این امکان را برای جریان متعادل داده های هش به سرور pool فراهم می کند که اندازه گیری صحیح میزان هش تولید شده توسط miner را تضمین می کند ، بنابراین هر miner شانس زیادی برای دریافت پاداش دارد. 4

قبل از پیوستن به استخر استخراج ، یک استخراج کننده باید به یکنواختی در کارهای هش توجه کند که بدون توجه به قدرت استخراج دستگاه یک شرکت کننده توسط سرور استخر تعیین می شود. تصور کنید به استخری ملحق می شوید که اولویت را به دستگاه های پرسرعت می دهد. اگر با جدیدترین و سرعتی ترین ماینر به چنین استخری ملحق شوید ، امروز می توانید یک مزیت داشته باشید ، اما ممکن است فردا با پیوستن دستگاه های جدید و قدرتمندتر به استخر ، به یک معایب تبدیل شود و دستگاه های منسوخ شده خود را به عقب برانید ، مگر اینکه مکانیسم استخر از برابری اطمینان حاصل کند. فرصتی برای همه

استخراج ارز رمزنگاری شده چیست؟

 

3. شفافیت استخر توسط اپراتور

تعهدات متصدی استخر معدن وجود دارد که باید به منظور اطمینان از شفافیت و اطمینان در بین اعضای معدن منصفانه انجام شود. به عنوان مثال ، یک ماینر از کجا می داند که نرخ هش کل اعلام شده در سطح استخر عادلانه است یا اینکه اپراتورهای استخر ماینرهای شرکت کننده را با ذکر پرداخت های کمتر ، سوار نمی کنند؟ استخر در سطوح مختلف دشواری استخراج چقدر واقعاً خوش شانس (یا بدشانس) بود؟

استخرهای استخراج اقدامات مختلفی را ارائه می دهند ، مانند ارائه یک داشبورد در زمان واقعی به معدنچیان ، برای ایجاد این شفافیت مورد نیاز ماینرها باید به دنبال چنین شفافیت داده ای باشند و به استخرهایی بپیوندند که به روشی شفاف کار می کنند.

 

4. آستانه و فرکانس پرداخت

اگر دستگاه سخت افزاری سطح پایین دارید ، باید از استخرهایی که آستانه بالاتری برای پرداخت ندارند ، خودداری کنید. خروجی محاسباتی کمتر شما کمتر خواهد بود و منجر به درآمد کمتری می شود و ممکن است برای دریافت آستانه برای دریافت پول بیشتر صبر کنید. همین امر در مورد دفعات پرداخت استخر استخراج نیز صدق می کند.

 

5. پایداری و استحکام استخر

عامل مهم دیگری که باید قبل از عضویت در استخر مورد توجه قرار گیرد ، ارزیابی امنیت آن است. آیا استخر یک اتصال ایمن ارائه می دهد یا یک اتصال آزاد؟ آیا در برابر حملات DDoS که با افزایش فعالیت استخر متداول شده است ، آسیب پذیر است؟ 5 و اگر توسط هکرها مورد حمله قرار گیرد ، استخر استخراج می تواند حمله را تحمل کرده و آن را لغو کند؟

 

6. ساختار هزینه استخر

در کنار استخرهایی که برای استفاده از خدمات استخر استخراج ، هزینه اسمی از شرکت کنندگان دریافت می کنند ، استخرهایی نیز وجود دارند که به هیچ وجه هزینه ای دریافت نمی کنند. با این حال ، کارگران معدن باید به ساختار هزینه و فرمول ریاضی پرداخت ، که ممکن است هزینه های دیگری را نیز شامل شود ، توجه کنند.

برخی از استخرهای با هزینه صفر ممکن است پیشنهادهای محدودی داشته باشند و بعداً قابل شارژ شوند ، در حالی که دیگران ممکن است هزینه جداگانه ثابت و یا مکرر را به نام “کمک مالی” دریافت کنند. ممکن است دیگران به جای اینکه در سرور استخر اجرا شوند ، از شما بخواهند که نرم افزار را بر روی دستگاه خود میزبان و اجرا کنید ، که این امر باعث می شود ورودی کم هزینه ای برای استخراج کننده باشد.

استخراج ارز رمزنگاری شده چیست؟

 

آیا اندازه مهم است؟

بسیاری از افراد عقیده دارند که اندازه استخر اهمیت چندانی ندارد و تعداد سکه های استخراج شده در یک دوره زمانی متناسب با قدرت محاسبه استخرهای بزرگ یا کوچک است و از این رو یک میدان بازی برابر است. اما یک جذابیت وجود دارد: زمان مهم است!

استخرهای بزرگتر در نتیجه قدرت محاسباتی بیشتر احتمال بیشتری برای یافتن بلوک دارند ، در حالی که ممکن است استخرهای کوچکتر مدت بیشتری منتظر بمانند. در یک دوره زمانی مناسب مشاهده می شود ، استخرهای کوچکتر ممکن است مدتهاست که بلوک پیدا نمی کنند ، اما این می تواند یک دوره شانس سریع داشته باشد که بلوک ها زودتر برخورد می کنند.

اگر در پرداخت های نامنظم برای دوره های طولانی مهارت دارید ، استخر کوچکتری که بازده بالاتری را ارائه می دهد ممکن است برای شما مناسب باشد. در مقابل ، کسی که به برنامه ثابت با احتمال بالا و طرح پرداخت کم نیاز دارد ، ممکن است استخر بزرگتری را انتخاب کند.

همه اینها گفته شد ، اندازه استخر استخراج تا حدی اعتماد آن را نشان می دهد. علی رغم همه بازخورد های مثبت و منفی ارسال شده به صورت آنلاین در مورد استخر ، تعداد زیادی از ماینرهای فعال که خود را در آن استخر نگه داشته اند نشان می دهد که آنها همچنان به این استخر اعتماد دارند.

 

حمایت از تمرکززدایی

گرچه ممکن است انتخاب یک استخر استخراج محبوب توسط اندازه بزرگ وسوسه انگیز باشد ، اما ایده اصلی بلاکچین توصیه می کند اگر تعداد زیادی استخر کوچکتر برای استخراج استفاده شود و نه تعداد کمتری استخرها

این مهم در حفظ وضعیت سالم شبکه بلاکچین کلی و جلوگیری از هرگونه غلظت خطرناک قدرت هش کردن از طریق چند سرور استخر بزرگ است. گرفتگی پهنای باند شبکه یک مشکل رایج است که در زنجیره بلوک مشاهده می شود. این توصیه باعث جلوگیری از تمرکز قدرت در چند استخر بزرگ می شود و زنجیره بلوک را واقعاً غیرمتمرکز نگه می دارد.

استخراج موفقیت آمیز شامل شانس و تلاش های محاسباتی همراه با صبر زیاد است. در حالی که استخراج استخر ممکن است با ارائه یک تنظیم آماده ، کارهایی را برای کارگر آسان کند ، سطح دیگری از بررسی ها را برای استخراج کننده اضافه می کند. با استفاده از عوامل ذکر شده ، کارگران معدن باید با دقت استخری متناسب با نیاز آنها انتخاب کنند.