بعد از رسیدن به اوج قیمت در اواخر سال 2017 و متعاقباً از بین رفتن محبوبیت ، ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین با رشد چشمگیر دیگری از 2019 و 2020 روبرو شده اند و از اوج قبلی خود گذشته اند. همانطور که این اتفاق افتاده است ، تعداد رویدادهای هک تبلیغاتی نیز افزایش یافته است. با توجه به اینکه بسیاری از سرمایه گذاران در سیستم تازه وارد هستند و ممکن است نمی دانند چگونه سرمایه های خود را ایمن نگه دارند ، هکرها راه های ابتکاری سرقت وجوه را ارائه می دهند. برخی از برجسته ترین سرقت ها آنهایی بوده اند که در معرض دید مردم واقع شده اند: برخی از هک ها حتی به طور آشکار نشانه هایی را که به یک کیف پول برای دیگری اختصاص یافته است ، تغییر مسیر می دهند. قربانیان تماشا می کنند که نشانه های آنها از آنها دزدیده می شود ، و هیچ کاری نمی توانند در این مورد انجام دهند.

نکات کلیدی

  • کاربران می توانند بیت کوین و سایر رمزهای ارز رمزنگاری شده را در نتیجه سرقت ، خرابی کامپیوتر ، از بین رفتن کلیدهای دسترسی و موارد دیگر از دست بدهند.
  • سردخانه (یا کیف پول های آفلاین) یکی از مطمئن ترین روش ها برای نگهداری بیت کوین است ، زیرا دسترسی به این کیف پول ها از طریق اینترنت امکان پذیر نیست ، اما کیف پول های گرم هنوز هم برای برخی از کاربران مناسب است.
  • کسانی که به امن ترین ذخیره سازی علاقه مند هستند باید در نظر بگیرند که از کیف پول سخت افزاری برای تمام مدت ذخیره سازی بیت کوین و ارز رمزنگاری شده خود استفاده کنند.

درست به روشی که پول نقد یا کارت را در کیف پول فیزیکی نگهداری می کنیم ، بیت کوین نیز در کیف پول ذخیره می شود – کیف پول دیجیتال . کیف پول دیجیتال می تواند مبتنی بر سخت افزار و یا مبتنی بر وب. کیف پول همچنین می تواند بر روی یک دستگاه تلفن همراه ، روی دسک تاپ رایانه قرار داشته باشد ، یا با چاپ کلیدهای خصوصی و آدرس هایی که برای دسترسی بر روی کاغذ استفاده می شود ، از آن محافظت شود.. اما هیچ کدام از این کیف پول های دیجیتال ایمن هستند؟ پاسخ به این موضوع به نحوه مدیریت کیف پول توسط کاربر بستگی دارد. هر کیف پول حاوی مجموعه ای از کلیدهای خصوصی است که بدون آنها صاحب بیت کوین نمی تواند به ارز دسترسی پیدا کند. بزرگترین خطر در امنیت بیت کوین این است که کاربر ممکن است کلید خصوصی را از دست بدهد یا کلید خصوصی را به سرقت ببرد. بدون کلید خصوصی ، کاربر هرگز بیت کوین خود را دیگر نمی بیند. علاوه بر از دست دادن کلید خصوصی ، کاربر همچنین می تواند بیت کوین خود را با سوun عملکرد کامپیوتر (خراب شدن دیسک سخت) ، با هک کردن ، یا از دست دادن فیزیکی رایانه ای که کیف پول دیجیتال در آن قرار دارد از دست بدهد.

در زیر ، برخی از بهترین روش های ذخیره سازی ایمن بیت کوین را بررسی خواهیم کرد.

مطمئن ترین راه های ذخیره بیت کوین کدامند؟

کیف پول داغ

کیف پول آنلاین به عنوان کیف پول “داغ” نیز شناخته می شود. کیف پول داغ کیف پول هایی هستند که روی دستگاه های متصل به اینترنت مانند رایانه ، تلفن یا رایانه لوحی کار می کنند. این می تواند آسیب پذیری ایجاد کند زیرا این کیف پول ها کلیدهای خصوصی سکه های شما را در این دستگاه های متصل به اینترنت تولید می کنند. در حالی که کیف پول داغ می تواند در راهی که شما می توانید به سرعت به دارایی خود دسترسی پیدا کرده و با آن معامله کنید بسیار راحت باشد ، اما آنها از امنیت نیز برخوردار نیستند.

این ممکن است دور از ذهن به نظر برسد ، اما افرادی که از امنیت کافی هنگام استفاده از این کیف پول های گرم استفاده نمی کنند ، می توانند وجوه آنها را به سرقت ببرند. این اتفاق نادر نیست و می تواند به طرق مختلفی اتفاق بیفتد. به عنوان مثال ، افتخار در یک انجمن عمومی مانند Reddit در مورد مقدار بیت کوین خود در حالی که از امنیت کمی استفاده می کنید و امنیت آن را ذخیره می کنید و ذخیره آن در یک کیف پول داغ عاقلانه نخواهد بود.

این کیف پول ها برای مقادیر کمی ارز رمزنگاری شده استفاده می شوند. می توانید کیف پول داغ را به یک حساب جاری تشبیه کنید. عقل مالی متعارف می گوید فقط هزینه پول را در یک حساب جاری نگه دارید در حالی که قسمت عمده پول شما در حساب های پس انداز یا حساب های سرمایه گذاری دیگر است. همین موضوع را می توان برای کیف پول های گرم نیز گفت. کیف پول های داغ شامل کیف پول های موبایل ، دسک تاپ ، وب و بیشتر هستند.

در اینجا توجه به این نکته مهم است که نگه داشتن رمز ارز در کیف پول مبادله ای همان نگه داشتن آن در کیف پول شخصی شما نیست. کیف پول های مبادله ای حساب های حضوری است که توسط صرافی ارائه می شود. کاربر این نوع کیف پول ، دارنده کلید خصوصی ارز رمزنگاری شده در این کیف پول نیست.

اگر اتفاقی در صورت هک شدن صرافی یا به خطر افتادن حساب شما رخ دهد ، وجوه شما از بین می رود. صرافی های رمزنگاری بیمه SIPC یا FDIC را ارائه نمی دهند و ذخیره سازی امن ارزهای رمزپایه را از اهمیت ویژه ای برخوردار می سازند. عبارت “کلیدهای شما نیست ، سکه شما نیست” مفهومی است که به شدت تکرار شده است و در مجامع ارزهای رمزپایه وجود دارد. همانطور که قبلا ذکر شد ، نگه داشتن مقادیر زیادی ارز رمزنگاری شده در هر کیف پول داغ ، به خصوص یک حساب صرافی عاقلانه نیست. در عوض ، پیشنهاد می شود که اکثر وجوه خود را به کیف پول شخصی “سرد” خود بکشید (توضیح داده شده در زیر). حساب های مبادله ای شامل Coinbase ، Gemini ، Binance و بسیاری دیگر است.

در حالی که این کیف پول ها به اینترنت متصل هستند و بردار بالقوه حمله را ایجاد می کنند ، اما برای توانایی انجام سریع معاملات یا تجارت ارزهای رمزپایه بسیار مفید هستند.

مطمئن ترین راه های ذخیره بیت کوین کدامند؟

کیف پول سرد

نوع بعدی کیف پول و مطمئن ترین گزینه برای نگهداری ، کیف پول سرد است. ساده ترین توصیف کیف پول سرد ، کیف پولی است که به اینترنت متصل نباشد و بنابراین خطر کمتری در معرض خطر قرار گرفتن وجود دارد. از این کیف پول ها می توان به عنوان کیف پول آفلاین یا کیف پول سخت افزاری نیز یاد کرد.

این کیف پول ها آدرس و کلید خصوصی کاربر را روی چیزی ذخیره می کنند که به اینترنت متصل نیست و معمولاً همراه با نرم افزاری است که به طور موازی کار می کند تا کاربر بتواند نمونه کارهای خود را بدون به خطر انداختن کلید خصوصی خود مشاهده کند.

شاید مطمئن ترین راه برای ذخیره آفلاین ارز رمزنگاری شده ، استفاده از کیف پول کاغذی باشد. کیف پول کاغذی یک کیف پول سرد است که می توانید از طریق وب سایت های خاص تولید کنید. سپس کلیدهای عمومی و خصوصی را تولید می کند که روی کاغذ چاپ می کنید. امکان دستیابی به ارز رمزنگاری شده در این آدرس ها تنها در صورت داشتن آن تکه کاغذ امکان پذیر است. بسیاری از مردم این کیف پول های کاغذی را ورقه ورقه می کنند و آنها را در صندوق های امانات در بانک خود و یا حتی در یک صندوق امانات در خانه خود ذخیره می کنند. کیف پول های کاغذی به غیر از یک تکه کاغذ و خود بلاکچین ، هیچ رابط کاربری متناظر با آن ندارند.

کیف پول سخت افزاری معمولاً یک دستگاه درایو USB است که کلیدهای خصوصی کاربر را به صورت ایمن ذخیره می کند. این مزایای جدی نسبت به کیف پول داغ دارد زیرا ویروسهایی که ممکن است در رایانه فرد وجود داشته باشند تحت تأثیر قرار نمی گیرند زیرا کلیدهای خصوصی هرگز با رایانه متصل به شبکه یا نرم افزار بالقوه آسیب پذیر شما تماس نمی گیرند. این دستگاه ها معمولاً منبع باز نیز هستند و به جامعه اجازه می دهد تا ایمنی خود را تعیین کند تا اینکه شرکتی اعلام کند که استفاده از آن بی خطر است.

کیف پول سرد امن ترین روش برای ذخیره بیت کوین یا سایر ارزهای رمزپایه است. در بیشتر موارد ، برای راه اندازی آنها کمی دانش بیشتری لازم است. برای هر کس که علاقه مند به داشتن ارز رمزپایه است ضروری است که در مورد ذخیره سازی امن و مفاهیم کیف پول گرم و سرد اطلاعات کسب کند.

سکه های فیزیکی

خدماتی که سرمایه گذاران بیت کوین را قادر به خرید بیت کوین فیزیکی می کنند در حال تولید هستند . سکه ای که خریداری می کنید دارای برچسب ضد دستکاری است که مقدار بیت کوین از پیش تعیین شده را پوشش می دهد. برای خرید سکه فیزیکی ، ممکن است لازم باشد مبلغ کمی از ارزش بیت کوین خریداری شده را به دلیل هزینه ساخت و ارسال سکه بپردازید.

 

مطمئن ترین راه های ذخیره بیت کوین کدامند؟

سایر اقدامات احتیاطی امنیتی

پشتیبان گیری

از تمام کیف پول بیت کوین خود در اوایل و اغلب پشتیبان تهیه کنید. در صورت خرابی رایانه ، ممکن است سابقه پشتیبان گیری منظم تنها راه بازیابی ارز در کیف پول دیجیتال باشد. اطمینان حاصل کنید که از تمام پرونده های wallet.dat پشتیبان تهیه کرده و سپس نسخه پشتیبان را در چندین مکان امن (مانند USB ، دیسک سخت و CD) ذخیره کنید. نه تنها این ، یک رمز عبور قوی بر روی نسخه پشتیبان تنظیم کنید.

 

بروز رسانی نرم افزار

نرم افزار خود را به روز نگه دارید. کیف پول قابل اجرا بر روی نرم افزار بیت کوین که به روز نشده است ، می تواند هدفی نرم برای هکرها باشد. آخرین نسخه نرم افزار کیف پول دارای سیستم امنیتی بهتری خواهد بود و در نتیجه امنیت بیت کوین شما را افزایش می دهد. اگر نرم افزار شما با جدیدترین اصلاحات امنیتی و پروتکل به روز شود ، به دلیل افزایش امنیت کیف پول ، ممکن است از یک بحران بزرگ فرار کنید. دستگاه تلفن همراه یا سیستم عامل ها و نرم افزارهای رایانه ای خود را به طور مداوم به روز کنید تا بیت کوین های شما ایمن تر شوند.

 

چند امضا

مفهوم چند امضا محبوبیت خاصی کسب کرده است. این شامل تصویب تعدادی از افراد (مثلاً 3 تا 5) برای انجام معامله است. بنابراین این تهدید به سرقت را محدود می کند زیرا یک کنترل کننده یا سرور نمی تواند معاملات را انجام دهد (یعنی ارسال بیت کوین به آدرس یا برداشت بیت کوین). افرادی که می توانند معامله کنند در ابتدا تصمیم گیری می شوند و هنگامی که یکی از آنها بخواهد بیت کوین خرج کند یا بفرستد ، از دیگران در گروه می خواهند معامله را تأیید کنند.